İZSİAD Başarı Hikayeleri Sohbetleri sürüyor

İZSİAD Başarı Hikayeleri Sohbetleri sürüyor
01 Mart 2021 - 09:50
Ozan Diren: “Bizde yaşa değil fikre değer verilir”

İZSİAD Başarı Hikayeleri Sohbetleri’nin bu haftaki konuğu Dimes Grubu Genel
Müdürü Ozan Diren oldu. Diren ailesinin üçüncü kuşak temsilcisi olan Dimes Genel
Müdürü Ozan Diren, Dimes’in kuruluş hikayesini, aile ile şirketin ilişkisi, markalaşma
ve kurumsallaşma süreçlerini anlattı.
Dimes’in kurucusu dede Mustafa Vasfi Diren’in kendisini 8 yaşında bile dinlediğini
söyleyen Ozan Diren, “Üçüncü nesil dördüncü yönetici olarak bizde yaşa değil fikre
değer verilir. Dimes’in başarısının altında da bu yatar” dedi.
İZSİAD Başarı Hikayeleri toplantısının açılışında konuşan İZSİAD Yönetim Kurulu
Başkanı Hasan Küçükkurt, Tokat’ta kurulan ama İzmir tesisleri ile ulusal boyutta
büyük bir meyve suyu üreticisi olan Dimes markasının hikayesini, Diren ailesinin
üçüncü kuşağı Ozan Diren’den dinlemek istediklerini söyledi.
Dimes Genel Müdürü Ozan Diren, dedesi Mustafa Vasfi Diren‘in kurduğu Dimes’in
temellerini, o aşamadaki zorlukları ve kırılma anlarını anlatarak başladığı sunumunda,
Dimes’in bugün geldiği noktaya giden süreci de dinleyicilerle paylaştı. Mustafa Vasfi
Diren’in tarıma dayalı sanayicilik kararı ile Ziraat Mühendisi olduğunu ve memleketi
Tokat’ta şarap üretimi ile içecek sektörüne ilk adımı attığını söyleyen Ozan Diren,
“Dedemin o zaman temel sorunu nitelikli çalışan olmuş, bir konuşmasında bunu
söylüyor ve biraz da espriyle nitelikli eleman bulamayınca 8 çocuk yapıp hepsini
okumaya gönderdiğini söylüyor. Kararlı, planlı ve uzun vadeli düşünen vizyon sahibi
bir insanın çabasıyla kuruluyor Dimes” dedi. Dimes’in sürekli geliştiğini ve büyüdüğünü söyleyen Diren, “90’lı yıllarda bölgesel bir
meyve suyu firması olarak ilk karton ambalajlı üretime de geçtik. O dönemde herkes
bölgesinden çıkıp rekabetin ulusal boyuta evrilmeyi hedefliyordu. O dönemde İzmir
bölgesi çok satış yapığımız bir alandı, bugün de öyle, pazar payımızda İzmir bugün
yüzde 50’lerde” dedi.
“Çocuğuna yedirmeyeceğin ürünü kullanmayacaksın”
Kaliteye her zaman önem verdiklerini, hiçbir zaman miş gibi yapmadıklarını söyleyen
Ozan Diren, “Dedem Mustafa Bey, çocuğuna yedirmeyeceğin ürünü kullanmayacaksın
düsturunu benimsemiş, bu anlayışımız hala sürüyor. Dimes ev tüketiminde lider,
süpermarketlerde en çok satan meyve suyudur. Bu başarının altında bu kalite
yattığını düşünüyorum” diye konuştu.
1977 yılında İzmir’deki araziyi dedesi Mustafa Vasfi Diren’in aldığını söyleyen Diren,
“Tokat dışına satış yapmadığımız, küçük bir bölge firması olduğumuz bir dönemden
bahsediyoruz. Daha o zamandan 100 dönümlük araziyi alarak çok önceden ikinci
tesisi İzmir’e kurmaya karar vermiş dedem. 1984 yılında da İzmir fabrikamızı açtık”
dedi.
“Krizlerden güçlenerek çıktık”
2001 krizinde zor bir dönem yaşadıklarını vurgulayan Ozan Diren, “O dönemde
yüksek bir borçlulukla krize yakalandık. Üretimi durdurmadık, krizi fırsata çevirmeye
çalıştık ve bunu başardık. Aydın Sultanhisar’da kurduğumuz tesis ve gelişen İzmir
fabrikası ile Dimes markasının çok iyi bir noktaya ulaştığını söyleyebiliriz” diye
konuştu.
Uluslararası rekabette çok güçlü firmalar olduğunu ifade eden Diren, “5 sene önce
içecek şirketine dönüşme vizyonunu koyduk. Dimes’in kriterlerine aykırı olmadan bu
dönüşümü gerçekleştirdik. Yeni odaklar yarattık, şarap dedemin ilk üretimiydi, bunu
devam ettirdik, bu dönemde buna daha fazla odaklandık. Üretimi zor ürünleri tercih
ettik buna bağlı olarak da soğuk kahveye de yöneldik. Bugün ikinci yılımızda soğuk
kahve pazarında yüzde 17’ye ulaştık” diye konuştu.
Bu haber 1180 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum