''İstanbul Sözleşmesini Okudun Mu?''

''İstanbul Sözleşmesini Okudun Mu?''
13 Kasım 2020 - 10:10 - Güncelleme: 13 Kasım 2020 - 10:16
İSTANBUL SÖZLEŞMESİ FARKINDALIK KAMPANYASI İLE BEŞİKTAŞ BELEDİYESİ FELİS ÖDÜLLERİNİN SAHİBİ OLDU!



Kadına şiddetin artmasıyla birlikte kadın haklarını korumaya ve şiddetin önüne geçmeye yönelik koruyucu kalkan niteliğindeki İstanbul Sözleşmesi gündemimizde hızla yer etmeye başladı.Özellikle sosyal medyada, sözleşme maddelerinin paylaşılması ve insanları sözleşme içeriği hakkında bilgilendirme çabası hızla yayıldı.Tam da bu süreçte Beşiktaş Belediyesi konuyla ilgili farkındalığı arttırmak amacıyla semtin dört bir yanında insanların sözleşmeye kolayca ulaşabileceği outdoor’lar hazırladı. Beşiktaş’ın Meydanlarına gezici araçlar yerleştirildi ve oradan halkın ulaşması sağlandı. Beşiktaş’ın İstanbul’un merkezinde olması ile kampanya hızla sosyal medya paylaşımlarının etkisi ile önce tüm İstanbul’a sonrasında ise tüm Türkiye’ye yayıldı. Yabancı mecralarda haber haline geldi.



Outdoor’lara eklediği QR kodla insanların İstanbul Sözleşmesi'ne saniyeler içerisinde ulaşmasınısağlayan proje, sosyal medyada da oldukça olumlu tepkiler alarak Felis Ödülleri'nde PR Bölümü Kamu İlişkileri Yönetimi’nde 1 Felis’e, Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik kategorisindeise Açıkhava Başarı ödülüne layık görüldü.

 

HER ADIMDA KADINLARIN YANINDA OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ

 

Beşiktaş Belediye Başkanı Rıza Akpolat“Her adımda kadınların yanında olmaya devam edeceğiz.Kadınlar için şiddetsiz bir hayatı güvence altına alan ve dünyanın her yerinden kadınların çabalarıyla hazırlanan İstanbul Sözleşmesi, burada, bizim kentimizde imzalandı. Bu sözleşmenin tartışmaya açılması üzerine, Sözleşmeyle ilgili yaratılmak istenen gerçek dışı algıya karşı, tüm komşularımızın ve vatandaşlarımızın bilgilenmesi için Beşiktaş’ı sözleşmeye kolayca ulaşmalarını sağlayacak afişlerle donattık. Ve bu sayede sadece Beşiktaş’ta değil, İstanbul ve hatta Türkiye çapında önemli bir bilinç yarattık.Bu kampanyamızın ödüllendirilmesi bizim için bir gurur vesilesi. Bugüne kadar olduğu gibi, bundan sonra da İstanbul Sözleşmesi’nin tartışılması yerine tam uygulanması konusunda farkındalık yaratmaya; her adımda kadınların yanında olmaya devam edeceğiz” şeklinde düşüncelerini belirtti.

 

Beşiktaş Belediyesi Kurumsal İlişkiler ve İletişim Direktörü Çağdaş Yıldız ise kampanya hakkında görüşlerini “Beşiktaş İstanbul’un gün içerisinde ağırlığı nüfus bakımından en kabalık ilçelerden biri. Dolayısıyla herkese yönelik direkt bir mesajla konuya dikkat çekmek ve sözleşmenin kolayca erişilmesini sağlamak istedik. Dijital mecralardaki yansımalara göre son 1 hafta içinde 10 milyon üzerinde görüntülenme gerçekleşti. Bu konuda farkındalık çalışmalarımız devam edecek.” şeklinde belirtti.

 

Renee Reklam Ajansı Kreatif Direktörü Sercan Şenyüz konuyla ilgili ‘’Gururla yaptığımız onlarca projeden biri. Müşterimizin Beşiktaş'ta dezavantajlı gruplara bakış açısı her zaman takdir toplarken bizim de gururla iletişimini yaptığımız onlarca projeyi hayata geçirmemizi sağladı.Kadın haklarıyla ilgili farkındalık projelerine her geçen gün bir yenisi eklenirken, tüm bu ilerlemelerin aksine bir anda herkes gibi bizim de şaşkınlıkla karşıladığımız, İstanbul Sözleşmesi’nin kaldırılma konusu gündeme geldi. Böyle gelişmeler, yaşayanların onlarca katı ziyaretçi alan bir ilçeye tüm ülkeye karşı sosyal sorumluluk misyonu yüklüyor haliyle.Bu misyonla birlikte kendimize şu soruyu sorduk; İstanbul Sözleşmesi’ne neden karşı çıkılsın ki? Biraz da sokağı gözlemlediğimizde cevap basitti. Kimsenin, özellikle de karşı çıkanların sözleşme hakkında en ufak bilgisi yoktu. Bu kez, aydınlanma yaratacak o soruyu sorduk: İstanbul Sözleşmesini Okudun Mu? Ardından ‘İstanbul Sözleşmesi’ni Okudun Mu?’ adlı projeyi hayata geçirerek, sözleşme metnine hiç dokunmadan QR kodla ulaşılabilir hale getirdik. Özellikle sözleşmenin kaldırılma konusunun şu sıralar gündemde olmamasından ve bu çabamızın ödüllendirilmesinden gurur duyuyoruz” dedi.

 
Bu haber 1065 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum